Komplimanger på jobbet!

"Jag tycker om dig"
"vilken fin tröja, är den ny?"
"Jag tycker du ska jobba här i sommar också"

De boende där jag jobbar är ju för söta. Såna där kommentarer har jag fått under tiden jag praktiserar där. Hur gulligt är det inte då, Man blir glad i jobbhjärtat då :) ! 
Det måste ju betyda att jag gör ett bra jobb och att dom gillar det. 

Jag praktiserar ju alltså på ett gruppboende för utvecklingstörda nu i 5 veckor! 
Trivs jättejättebra och skulle kunna jobba där hela tiden om det var så, Både personal och de boende är ursnälla och gulliga. 

Ska träffa min handledare på Torsdag så får fråga då om det finns chans till extrajobb och sommarjobb då. Skulle vara hur kul som helst! 
Och sen ska jag söka till att bli kontaktperson också, Det känns nästan som en självklarhet när man går den linjen som jag gör. kommer blir jätteroligt. 


Lite från mig och mitt jobb! 
/ RJ  


Kommentarer
Postat av: Anna

tänkte börja omvårdnad. undrar om man får jobb eller sånt även om man inte fyllt 18 år!? kram :)

2009-12-01 @ 19:11:09
Postat av: RRfenty

Hej! :) fin blogg det är alltid skönt med goda kommentarer ;)

2009-12-01 @ 19:21:43
URL: http://rrfenty.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anna:



Man kan säkert få något jobb. Jag har inte hört någon som har fått så mycket innan man har fyllt 18 år. Där jag praktiserar nu måste man vara 18 för att få jobba eftersom det finns en lag på att man inte får ha natt jour om man under 18 år. Och natt jour är ju det man får ha mest som timvikarie.

Lycka till och hoppas du kommer tvivas på omvårdnadslinjen.



RRfenty: Tack så mycket. Ja det alltid kul att få höra :)

2009-12-04 @ 17:12:29
Postat av: Anonym

Anna:



Man kan säkert få något jobb. Jag har inte hört någon som har fått så mycket innan man har fyllt 18 år. Där jag praktiserar nu måste man vara 18 för att få jobba eftersom det finns en lag på att man inte får ha natt jour om man under 18 år. Och natt jour är ju det man får ha mest som timvikarie.

Lycka till och hoppas du kommer tvivas på omvårdnadslinjen.



RRfenty: Tack så mycket. Ja det alltid kul att få höra :)

2009-12-04 @ 17:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0