Telefonsamtal

Pratade i telefonen med min farbror Tony förut. Har inte pratat med han på länge föruom när man fyller år för att tacka för presenten på posten osv..
Träffade han nog senast när jag gick i 3an eller 4an. Efter det vart det lite tjaffs inom släkten och sånt så har inte träffat han sen dess.. Han bor i Stockholm så det är inte någon man kan åka till bara sådär och sen jobbar han ganska mycket och är i Thailand så man får liksom aldrig till det att åka dit och hälsa på.

Min pappas släkt kommer ju från Finland så jag har bara Farmor och han som släkt här i Sverige. Dom andra bor i Finland och dom har jag ingen kontakt med så bra så. Tycker det är viktigt att hålla kontakten allafall. Han har inga egna barn så Victor och jag betyder nog något extra även om vi inte har träffas på länge.

Stora lyckan när jag var liten var allafall när Tony skulle komma ner till oss. När man stog och väntade där på tågstationen på tåget som skulle ta min farbor ner till Linköping för att komma hem till oss. Och leka med lilla mig, det var lycka det :)

Saknar han massor. Tror det är en riktig Rebecca person det. Som man kan sitta och prata med, berätta om allt man känner och funderar på. Saknar en sån person, visst att jag kan berätta allt för mamma,pappa och Stefan o så men dom träffar man ju dagligen. Jag vill prata med någon som inte känner mig så väl.

Måste åka upp till han och hälsa på snart. jag måste verkligen det. En helg i stockholm också. det skulle sitta fint. Komma iväg här i från ett litet tag.

Lite från mig om mitt samtal om min farbror.
Du, Jag saknar dig ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0