Jag har ett mål!

ett mål som jag ska klara. Det får ta tid för det är det värt.
Men jag ska klara det.
Kanske inte världens svåraste för vissa men för mig kommer det bli riktigt jobbigt.

Jag är inte nöjd över min kropp.
Inte på långa vägar.
Mitt mål är att bli nöjd över min kropp. Jag ska kolla i spegeln och säga att jag passar i mina kläder och att dom sitter bra där dom sitter.
Jag ska köpa jeans i mindre storlekar och passa i dom.

Det kommer bli riktigt tufft.
Med tanke på att jag har ett socker beroende som inte är roligt.
Jag kan nog jämföra det lite som rökberoende.
De flesta som röker vill sluta men tycker det är skit jobbigt och börjar igen.
Jag har mitt socker beroende, vill sluta, slutar ett tag men faller alltid tillbaka igen.
Den här gången ska jag klara mitt mål.

Jag vill inte se ut såhär.
Varför blev det såhär?
Varför har jag blundat för det hela tiden?
Varför tog jag inte tag i det från början.

Gå ner i vikt är nog inte lika svårt som att bli av med min beroende.
Det kommer ta tid och mina humörsvängingar kommer märkas extra mycket.
Men jag har ett mål och jag vill så gärna klara det.
Jag ska klara det den här gången.
Vill ju själv inte ha det såhär ju!

Köpte mitt gymkort idag. Tränade lite mer än 1 timme.
Svettades ihjäl, klapp på axeln! Bra Rebecca..

Nae nu får det vara nog så nu ska jag ta tag i det här.
Hej, mitt namn är Rebecca och jag är sockerberoende!





Kommentarer
Postat av: Mamma

Klart du fixar gumman. Att träna gör att du mår bättre och då försvinner sockerberoendet. Jag ska hjälpa dig...Puss

2010-08-26 @ 08:08:40
Postat av: emelie lotta inez hjalmarsson

Jag vet hur det känns :)

Bra inlägg föresten!

& lycka till.

2010-08-26 @ 08:27:02
URL: http://emeliehjalmarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0