Kungliga huvudstaden

Tänkte berätta lite om min stockholmsresa. Började den 28e. Tog bussen till rese och väntade på att tåget skulle komma in. Men sen kom den cirka 25 min sen. Gick jättebra hela tågresan. Och kom fram till Stockholm 12 min efter beräknad tid. Mötte upp min farbror direkt på perrongen. Sen tog vi tunnelbanan hem till honom. Tycker det är riktigt roligt att åka tunnelbana faktiskt. Så jäkla skönt. Bättre än Lkpgs jäkla skitbussar!! På kvällen gick vi ner och åt mat på en pub nedanför honom. Sen satt vi mest och pratade hela kvällen. 29e. Hade ställt klockan på 9.30. Gick upp och gjorde mig iordning. Vid 11 var vi påväg in till stan. Sen shoppade jag loss där. Var även inne på NK men jisses vad allt var dyrt där! Höll mig mest på gallerian istället. Kom hem med ett x antal påsar om man säger så. Sen tog jag mig även en tur genom solna centrum. På kvällen tittade vi på en film på teven och somnade ungefär klockan 1. Vaknade 10 dagen efter. Lagom utsövd om man säger så. Tog det lugnt på förmiddagen. Sen gick jag ner till solna centrum igen. Hittade en tröja och en ny foundation! Vi gick och åt lite mat på samma ställe. Och tog det lugnt. Vid halv 3 tog vi tunnelbanan in till centralen och 15.21 åkte mitt tåg hem till Linköping. Jag har haft jätteroligt. Hade inte träffat min farbror på över 9 år så det var verkligen på tiden att vi skulle träffas. Så det här får jag göra om flera gånger. I sommar kommer han ner till mig när jag tar studenten. Jätteroligt!!! :) Lägger in kort sen på resan och vad jag har köpt. Men kom hem med: Jeans, byxor, tröja, kavaj, klänning, örhängen, väska, smink! Och såklart en AIK-tröja och halsduk till min bror. En försenad julklapp från min farbror och mig. Gissa om han blev nöjd :) ? Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0