Rosa bandet - Bröstcancer

Varning för långt inlägg men väldigt viktigt!

Idag tog jag mig i kragen och skapade min egen insamling.
En insamling som du kan skänka pengar till. Pengarna går givetvis till forskning för bröstcancer.
Mellan 15-20 kvinnor insjuknar i bröstcancer varje dag.
över 7000 personer lever med bröstcancer i Sverige idag.
Mycket mindre än för 20 år sedan men det är fortfarande för höga siffror.
Skänk ditt bidrag till min insamling så har du gjort något.
Ingen kan göra allt men alla kan göra något.

Min mormor lever inte idag. Det gjorde hon inte när jag föddes heller.
Hon blev 45 år. Min mamma var 19 när hon gick bort. Mormor fick beskedet bröstcancer.
Sen spred det sig tyvärr i kroppen och tumörerna tog över hennes kropp.
Det var för 27 år sen, Då var inte forskningen så stor som den är idag så mormor hade inte cans att överleva denna hemska sjukdom. Och jag önskar varje dag att hon ska vara här och att jag ska få ha en mormor.
inte en mormor i himlen utan en helt livs levande här på jorden. Som finns här hos oss, som man alltid kan prata med och som tröstar en när man är ledsen. Jag är helt säker på att min mormor skulle göra det. Hon skulle vara den bästa mormor som finns.
Det är hon. det vet jag, den bästa änglamormor som finns. Hon är där uppe och tittar ner på mig och min familj. Det är jag helt säker på. Men jag önskar hela tiden att hon ska plinga på min dörr någon dag och stå där med öppna armar.

Gör som jag och skänk ett bidrag till rosa bandet.
Tänk på alla som mister någon.
En familjemedlem eller en vän. Det är otroligt jobbigt, jag vet precis hur det känns.
Tänk inte heller tanken att äsch det händer inte mig för det kan det visst göra.

Ingen vill ha bröstcancer. Ingen vill ta bort något bröst för att det tumörer i det.
Nej usch och fy.
Vem fan älskar inte sina bröst? Alla gör det. Mina är inte perfekta, ingens är perfekta.
Jag tycker inte alltid om mina. Men det är en del av mig och min kropp. De ska finnas där i hela mitt liv båda två.
Era med. Ingen vill få diagnosen bröstcancer.
Skänk ett bidrag till forskning så att siffran för bröstcancer minskas.

Länken till min insamling:
http://www.cancerfonden.se/sv/rosabandet/Stod-oss/insamlingar/?collection=4103



WE LOVE PINK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0