Bruce Springsteen, sommar, grebo.. Minnen!

Ligger i min säng och lyssnar på Bruce Springsteen. Vilken kille, vilken man.
Kärlek till den karln kan jag lova!
Ligger och drömmer mig bort till sommaren.

Jag förknippar alltid honom med sommar. När Stefan var i spanien på sin utbildning i tre veckor så var det strålande sol hemma och sjukt varmt. Jag jobbade inte då utan var hemma i stort sett varje dag.
Så jag låg ute på våran altan på framsidan och solade. Hade alla dörrar öppna och lyssnade på bruce springsteen. Det gjorde jag i tre veckor. Grannarna borde tröttnat på mig då, hihihi :)

Och då förknippar jag honom med sommar, och huset i grebo.
Gud vad jag tjatade på att vi skulle flytta in till stan.
Det gjorde vi också, efter ett bra tag.

Nu har jag ångest för att vi flyttade i från huset. Haha jag måste vara sjuk eller något? Känner ingen annan med så stor separationsångest som jag har! Saknar sommaren i Grebo. Vårat fina hus.
Men jag stortrivs i stan. Det är inte det. Önskar bara att man kunde gräva upp huset och flytta det in till stan.
På vintern är det totalt värdelöst att bo där. Men på sommaren. Åh det saknar jag!
Våra altaner. Miljön, och luften, grannarna, utsikten.
Kommer alltid ha mycket minnen där i från. Underbar hus!

När jag bodde i grebo på heltid så skulle jag aldrig kunna säga att det var bra. Allt jag bönade och bad om var att flytta till stan. Nu kan jag faktiskt säga att jag saknar stället. Jag tycker om grebo. Miljön där.
Men som tur är har jag min pappa kvar där. Så i sommar sen kan jag åka ut lite mer och känna av grebo känslan lite.

Nu ska jag lyssna vidare på honom och komma in på samma tankar igen.
Puss




Sommar i Grebo..
Första bilden: Solen hade precis gått i moln. Men där låg jag och solade en hel dag.
Andra bilden: Var ute med pappa + familj på sjön och solade, badade, grillade och fiskade en hel dag. Min bror står och fiskar lite, ovanligt.. Inte :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0