Gymnasietiden

Sitter hemma nu.
Fryser ihjäl och har ont i huvudet. Halsen börjar med göra lite ont. Jag har inte tid att vara sjuk denna vecka!
Har en hel del saker som ska vara klart i skolan. På torsdag och fredag är jag ledig så då kan jag vara sjuk men sen på lördag och söndag ska jag jobba 20 timmar sammanlagt och de vill jag verkligen inte missa!!

Jag ska allafall börja plugga snart.
Och då kom jag på att fasen det är inte långt kvar av gymnasietiden nu.
Bara några månader. Och fort går det med!
Vad har hänt på den tiden då? Jo en massor saker ska jag tala om för er.

Jag har lärt känna nya personer.
Jag har fått nya vänner samtidigt som jag har misst vänner.
Endel har jag fått tillbaka igen (Jag är jätteglad över detta, eftersom det inte var meningen att det blev som det blev. Och det är nog bara mig själv jag kan skylla på.)
Andra har jag inte fått tillbaka, men som jag inte vill ha tillbaka!
Jag trodde man kunde lita på personer och ha dem som riktiga vänner, men tydligen inte..
Jag har fått väldigt bra betyg i de kurser som jag vill ha det i, fått lite sämre betyg men inte värdelösa i andra ämnen.
Jag har älskat skolan, jag har hatat skolan.
Nya lärare har börjat, gamla har slutat.
Jag har sprungit uppför trappor, jag har sprungit nedför trappor.
Jag har skolkat, jag har kommit 30 min tidigare till lektionen.
Jag har tyckt att skolan var ett rent helvete, jag har tyckt det har gått som en dans på rosor.
Jag har lärt mig massor jag inte visste innan.
Jag har ändrat mina framtidsplaner efter jag haft min andra praktik.

Som sa, det har hänt mycket.
Både bra och dåliga saker.
Men gladast är jag över att fått tillbaka de vänner jag misste ett tag, mina betyg och att jag kommit på vad jag vill göra efter studenten.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0