Livet

Lugn?
Var är lugnet för något påhittat skit egentligen?
Mitt liv går ut på stress ungefär..

Upp och hoppa klockan 5, Stressa från bussen till jobbet, jobba gärnet till halv 3, försöka hinna med bussen vid halv 3, gå hem från brokindsleden, slänga i mig ett glas juice i all hast när jag kommer hem, känna ångest för att ännu en gång avboka möte med läraren angående praktiken, skriva CV och personligt brev, betala räkningar, sätta in betalda räkningar/obetalda räkningar/lönespecifikation i min pärm, leta fram bedömningspapper från mina 2 st praktiker, plocka iordning i mitt rum, kolla hur mycket gymkortet kostar, plugga lite till, boka tid i tvättstugan, Hinna med en dusch plus raka benen och allt som hör till, föna håret, platta håret för att slippa göra det imorgonbitti, äta mat, skulle behöva köpa nytt gymkort men det får bli imorgon istället och då har jag tvättstugan med.

Plus alla tankar som far fram och tillbaka, upp och ner i huvudet på en. Framtid, vänner, förhållande, studierna, praktiken, jobb.

När ska man få en lugn stund egentligen?
När ska man kunna sova en hel natt med minst 8 timmar på vardagarna?
Undra när det kommer hända.
Inte nu när man har praktik och skola samtidigt, inte sen för då jobbar man gärnet, efter det skaffar man unge allting sen kommer man aldrig mer få sova.

Jag önskar att jag föddes som lejon eller något istället. Ligga och lata sig på savannen hela dagen, enda man behöver göra är att kunna passa sina ungar, fånga mat som springer förbi. Sen kan man lägga sig och lata sig igen.



Skulle gärna byta ut mitt liv mot att ligga här hela dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0