Studera vidare!

Jag är så jäkla skoltrött nu. Så ska inte studera vidare nu.
Men någongång ska jag göra det. För jag vägrar vara undersköterska hela livet.
måste utbilda mig högre så man får lite bättre lön!

Nu har jag kommit på vad jag vill bli.
Vi var på universitetet här om dagen med klassen och då berättade min lärare för Denice och mig när hon kom tillbaka att hon hade varit på ett föredrag om logopedi.
Det vill jag arbeta som!
Det är det jag vill bli. Jag vill arbeta med människor som har ett eller flera handikapp.
Det gör man ju som logoped. Sen har jag även varit inne och tittat på lönestatistik.
De tjänar ungefär 28 000 :- / månad. Och det höjs står det. Sen står det även att man behöver folk som ska studera till det.

Jag vet vad jag vill bli.
jag vet vad jag vill läsa till.
Men först ska jag bara fixa till mitt ig i matte B sen är det bara att tuta och köra!
Om något/några år.
Men jäkligt skönt att veta vad jag vill studera till.


Bild lånad från google



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0