Kungafamilj? Inte kungafamilj?

När jag kom hem igår satte jag på teven.
Tänkte ha en myskväll med mig själv och det var så längesen jag bara tittade på televisionen ska ni veta!

SVT1 kom på och där visade de "grattis Victoria".
Sånt skit gör de varje år. Bygger upp en hel sen, sätter dit ett band, massor ljus och ljudanläggningar, stolar som alla ska få sitta på, extra fina stolar till kungafamiljen, bjuder dit massor med kändisar och hela SVT.

Inte okej för mig!
Jag betalar skatt. Visst att all skatt går inte dit men en del utav den gör det.
Helt jävla onödigt att ordna en hel kväll med konsert och skit till henne bara för att hon fyller år.
Hon kan väl fira den hemma med sin familj som alla andra. Stå på ballkongen och vinka till folket eller vad fan som helst. Det kostar inget alla fall!

Hon gör visst massor bra saker för samhället med. Samlar in pengar till olika fonder och sånt där. Jättebra!
Men att ordna en hel konsert för henne varenda år hon fyller år är inte okej i mina ögon..

i mina ögon är kungafamiljen helt meningslösa :)

Skrev ut detta på FB och jäklar vilka starka reaktioner jag fick tillbaka av folk.
Dock tror jag nog att de flesta håller med mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0