Fixa, köpa, betala, baka, städa...

Har ju insett att det är ett evigt fixande inför studentfirande.

Man ska köpa mat, baka kaka (vi kör på kladdkaka med massor frukter på istället för tårta för det ska jag få dagen efter hemma hos pappa), baka mer kaka, och mer kaka, städas överallt, titta så det finns sittplatser så det räcker, betala saker, lämna in papper lite hit och dit, bjuda folk..

Har bakat klart nu så det är färdigt!
Mamma ska fixa med maten imorgon!
Allt är inhandlat förutom jordgubbar!

Nu ska jag fixa allting inför imorgon och städa mitt rum.  
Då blir det studentlunch och mösspåtagning i skolan.
Sedan fixa allting med vagnen.
Och på kvällen ska jag allt göra studentfint här hemma med massor av ballonger, serpentiner och allt annat!

Det ska bli en av de bästa dagarna i mitt liv.
Och det får inte förstöras!

Mamma fyller år på Fredag med.
Måste fixa present till henne med!
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0